Οι Ρώσοι λένε «νιετ» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

369

Η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται στα φόρτε της αυτή την περίοδο και όπως όλα δείχνουν θα μας απασχολήσει πολύ τα επόμενα χρόνια. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν συνεχώς το ένα μοντέλο μετά το άλλο, ενώ πολλές κυβερνήσεις τα προωθούν μέσω των γενναιόδωρων επιδοτήσεων, έτσι ώστε να γίνουν πιο προσιτά και ελκυστικά στο αγοραστικό κοινό.

Στην Ευρώπη, η πρώτη και με διαφορά χώρα σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η Νορβηγία, όπου πρώτο 6μηνο του 2020 έφτασαν το 48,1% μερίδιο της αγοράς. Ακολουθούν η Ισλανδία με 25,5% και η Ολλανδία με 9,1%. Ωστόσο, σε μία τεράστια αγορά της Γηραιάς Ηπείρου, τη Ρωσία, οι αγοραστές λένε «νιετ» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι ταξινομήσεις των οποίων είναι αμελητέες. Πιθανώς οι εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στη Ρωσία το χειμώνα, αποτελούν έναν από τους βασικούς λόγους που αποτρέπουν τους καταναλωτές. Άλλωστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι μπαταρίες τους συγκεκριμένα, δυσκολεύονται να δουλέψουν σωστά σε πολικές θερμοκρασίες. Ενδεικτικά, στη Μόσχα το κρύο είναι πάρα πολύ τσουχτερό, αφού οι θερμοκρασίες μπορούν να πέσουν έως και -30 βαθμούς Κελσίου.

Σύμφωνα με την ρωσική στατιστική υπηρεσία, από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2020, πωλήθηκαν στην Ρωσία μόλις 250 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πληροφοριακά, στη Ρωσία των 145 εκατομμυρίων κατοίκων, οι ετήσιες πωλήσεις των αυτοκινήτων βρίσκονται περίπου στα 1,8 εκατομμύρια οχήματα. Τον περασμένο Αύγουστο πωλήθηκαν στη Ρωσία 81 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δηλαδή σχεδόν το ένα τρίτο των συνολικών ταξινομήσεων. Αυτή η «άνοδος» οφείλεται κυρίως στο λανσάρισμα του Audi e-tron, αφού κατέγραψε 29 πωλήσεις. Στη δεύτερη θέση (τον Αύγουστο) ακολούθησε το Nissan LEAF με 22 πωλήσεις, τρίτη η Jaguar I-Pace μαζί με το Tesla Model 3 με 10 αυτοκίνητα εκάστη, κατόπιν το Tesla Model X (5), το Hyundai Ioniq (3), το JAC iEV7S (1) και το Tesla Model S (1).

autogreeknews.gr